søndag 8. februar 2009

Baking!

Foto: Underbara Klara
Januar og februar er bursdagsmåneder i min familie og i den anledning tenkte jeg å dele en super sukkerbrødoppskrift som er enkel å lage. Prøv den og du vil aldri kjøpe ferdig igjen. Den er fra Allers kokebok for barn fra 1970!

4 egg- 2 dl farin- 1dl hvetemel- 1 dl potetmel- 1/2 ts bakpulver
Form ca. 2l Ovnstemperatur 170- 180 grader- Steketid ca. 1/2 time

Egg og sukker vispes til stiv eggedosis. De andre ingrediensene blandes og røres forsiktig inn. Fyll røren i en form som bare er smurt i bunnen. Bruk gjerne en pinne for å sjekke om kaken er gjennomstekt. Bruk gjerne bringbær som du blander med krem som fyll. Pynt med krem og dekorer. Enjoy1



Dette bildet er altså ikke fra mitt kjøkken. Tror det er fra Martha Stewart! Of course;)

Slike søte barneforkler har vi i nettbutikken. De er lavet av mammas venninne Anne, og kan brukes på begge sider!


5 kommentarer:

Maria sa...

Vore riktigt härligt att ha sådana glasburkar med olika bakattiraljer i!

Ninas Drops sa...

Så underbart...
Nam nam...Skulle bakt hver dag om jeg hadde det slik rundt meg...
En ide kanskje...hm...hvor skal jeg ha noe lignende tro...hm...
Ha en fin mandag.
Drops

Charlottes interiørblogg. sa...

Stilig med ulike bokser med kakepynt!

Mette Marie sa...

Hej,

Jeg kigger med fra Danmark.

Jeg bager rigtig meget, men aldrig sukkerbrødsbunde. Jeg skulle måske forsøge mig med din opskrift. I Danmark er farin det brune sukker. Er det brunt eller hvidt sukker, der skal i kagen?

Jeg har også fødselsdag i februar:o)

Anonym sa...

Nej, hvor er det fint! Må straks tjekke din butik ud! KH