tirsdag 14. april 2009

Gamle oppskrifter og Star Wars

Jeg har fått mormors gamle oppskrifter og har sortert meg gjennom dem. Kastet en hel del, men fant en god del artige ting også. I påsken testet jeg ut en oppskrift på rugkranser, kjapt og kjempegodt! Jeg liker veldig godt grafikken på de gamle heftene, fulle av gode råd for husmoren:) Fant et utklipp som gikk slik : "Hvorfor ikke overraske huset herre med deilig duft av gjærbakst når han kommer trett hjem fra arbeidet?".

7- åringen er hekta på Star Wars og Lego og jeg har tenkt å ta noen bilder som vi kan lage lerretsbilder av. Dette er bare en prøve, jeg må få han til å rydde litt først. Da jeg nevnte dette for ham begynte han å stille opp alle legofigurene på rekke og rad, med Master Yoda i spissen. "Du skjønner mamma han er smartest altså, han har lært opp alle!" Purnorsk selger de hylla Hangman, design "&sons". Den har en legoplate på toppen og må jo være midt i blinken for alle legonerder her i verden. Ja, takk sier vi da!

"May the force be with you!"

5 kommentarer:

barnigjendesign sa...

Hei
Rugkakene til mormor hadde jeg i matpakka med brunost på, en gang i steinalderen. Det er så fint at du har tatt opp arven, det har hoppa over et ledd. Starwars er jeg ikke så inne i , men han prøver jo å lære meg opp, hvem som er kulest osv. Venter på kamera, i bytte mot voksduk????

Kardemomme sa...

Rugkakene ser kjempegode ut og det er moro å prøve gamle oppskrifter!
Fniste høyt av ordene på det ene matkortet :)Sånt må man ta godt vare på! Så likte jeg utrolig godt bildet fra Living etc.
Store lyse rom med rene linjer er tidløst og lekkert og møblene i dette rommet skulle jeg mer enn gjerne slått kloa i!
Gratulerer med bloggende mamma forresten :)
Ha en fortsatt fin kveld Marie! Klem fra Kardemomme

Charlottes interiørblogg. sa...

Så hyggelig det er med bakst fra gamle dager:) Er noe annet en det som man får kjøpt i disse dager...Takk for koselig hilsen på bloggen min:) Charlotte

Brigg sa...

Nam! Legg gjerne ut oppskrift på disse rugkakene! Og utrolig bra.. dekk på for mannen i huset!

genialt forresten! legobilde!! Noe lignende kunne jeg tenkt meg selv. Mulig jeg lar meg inspirere av deg.

Fortryllende kveld i vårsolen ønskes deg. (Her er det grillvær og alle hjerter fryder seg)

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att du vill delta i min lilla tävling :)
Så du har också en Star Wars-tokig kille hemma hos dig. Min son är likadan.
Tack för besöket!
Cissan