lørdag 24. oktober 2009

Loppefunn



Enten så har jeg blitt mer selektiv eller så er det lite fint på loppemarkeder for tiden. Disse funnene gjorde jeg likevel forrige helg til en rimelig penge. Jeg synes prisene har blitt litt drøye, noe er til og med dyrere enn i antikvitetsbutikker! Det er jo greit at man kan gi litt for Figgjo og Stavangerflint, men flere overpriser krakelerte og slitte ting! Synes heller de burde arrangert auksjon med det de tror er mye verdt så ville prisnivået ha stabelisert seg selv.
Jeg lurer veldig på hva glasskrukken har inneholdt, noen forslag? Den er ganske stor, ca. 20cm høy.

7 kommentarer:

La luz del norte sa...

Enig i at prisene har steget. De eneste som holder seg på et nogelunde greit nivå er NMS gjenbruk. Jeg skjønner jo litt at man gjerne vil ha gode priser på ting som er populære, men det er litt drøyt for ting med skår eller som er krakelerte. Fine funn du har gjort. Jeg aner ikke hva flasken kan ha vært brukt til. :) Ha en fin helg videre!

Charlotte sa...

Fine ting!
Den lille skål på det sidste billede er vældig sød! :0)
Glasset ved jeg ikke hvad har været brugt til, men "suction" betyder jo noget lignende sugning - og kan være sugning af luftvejene - det ligner en ting fra et hospital ... men jeg ved det ikke.
Ha en rigtig flot søndag.
Hilsener fra Charlotte
www.herhosmig.blogspot.com

Kardemomme sa...

Det er veldig stor forskjell på loppemarkedene på østkanten (Groruddalen) og markedene på vestkanten synes jeg..Dessuten kommer det litt ab på selgerne også synes jeg..Mange er dyre og vil ikke diskutere pris i det hele tatt mens andre er forsiktige og bare tar noen kroner..Innimellom får jeg nesten dårlig samvittighet og runder av oppover hvis det er ting som jeg mener er verdifulle..
Men det er så morsomt med disse skattejaktene og det er ikke halvparten så moro å gå i butikker! Så fin krukke og flaske du har funnet. Kanskje krukken skulle hatt et trelokk på seg og at det er en gammel agurkkrukke? Jeg vet sannelig ikke men den var strålende fin.. :)Klem fra Kardemomme

mette sa...

kule ting! heldig som fant!

Anonym sa...

Jeg også er enig i at prisene har steget. Brukthandlerne er klar over at det er populært å handle der nå, samt enkelte ting er jo veldig in, da kan de ta nesten hva de vil. Synd for meg som har samlet i "alle år" ;)

Unknown sa...

why not try these out replica gucci bags check my reference replica louis vuitton go now bag replica high quality

Unknown sa...

o9b22e4v23 k6y56n8h95 a1j01e8l22 e7b13j9j46 z5d02o7v38 o6y13i0c59