lørdag 2. juli 2011

Södershopping





Dag to i Stockholm var like varm og vi hadde planlagt litt shopping på Södermalm. Vi holdt ut en liten stund før vi nesten smeltet i varmen og måtte kaste inn shoppehåndklet. Det ble lite og ingenting til meg, men Ella fikk to "nye" sommedrakter. Den første var en ubrukt, vintage drakt fra Tempo. Denne fant jeg  på Emmausbutikken like ved T- banestasjonen Slussen. Og der var det mye barneklær! De har en egen vintageavdeling i kjelleren for voksne, men der orket vi ikke å med. Jeg kjenner jeg angrer litt på det:) Storebror fant seg ikke mindre enn fire poser kinkekuler som ga ekstra ballast til sportsvogna. Jeg sa at han kunne kjøpe to, men mormor var mer medgjørlig enn meg, så fire ble det!
Den andre drakten fra Fix kjøpte vi på en liten perle av en butikk, Butik Under , som ligger i en sidegate til Götgatan. Her har de både nytt og vintage og veldig mye fint. Butikkbildene derfra er fra mynewsdesk. Vi var også innom både Tiogruppen og Beyond retro, hvor jeg var på utkikk etter en paljettsommerfugltopp. Fant en, men den var dessverre for lys i fargen. Etter dette orket vi ikke mer shopping og spiste lunsj for så å dra til Junibacken for å leke litt. Der har de forresten en flott bokhandel som jeg gjerne skulle ha hatt her hjemme.

Ingen kommentarer: