mandag 7. november 2011

Jamie på 30 min?


Jeg har vært fan av Jamie lenge og har mange av kokebøkene hans i hylla mi. Jeg lar meg inspirere, men har ikke laget så mange av rettene hans fordi det ofte er litt vanskelig å få tak i ingrediensene i oppskriftene. Jamie er en økoman og tilbudet av økomat er langt bedre i Storbrittania enn her hjemme. Som Ark lesevenn har jeg fått lese og anmelde han seneste bok. Konseptet går ut på at man skal kunne lage en treretters middsg på kun 30 minutter. Jamie kommer med mange råd og mange er gode! Blant annet at man kan spare tid når man skal koke poteter ved å bruke vann fra vannkoker! Jeg har ikke prøvd menyene ennå, men kommer nok til å plukke noen oppskrifter her og der! Boken er fin og kan brukes som inspirasjon til å spare tid i hverdagen selv om man nok ikke lager treretters hver dag!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Å, denne boken vil jeg ha! Elsker Jamie, han var en av de første tv-kokkene jeg fikk noe forhold til.

Jeg har sett litt på 30 minutes-serien på TV-Norge, men må nok inrømme at jeg bruker mye energi på sjalusi heller enn til matfokus... Jeg vil også ha så fint kjøkken!

Bunny Trash sa...

Kult!